Poradňa

3 tipy ako zlepšiť zrak

V posledných rokoch výrazne vzrástol počet pacientov, ktorí majú problémy so zrakom. Najväčším prekvapením je rastúci počet malých pacientov, ktorých trápia problémy s očami, najmä strabizmus. U väčších detí a dospelých sa objavuje krátkozrakosť, ďalekozrakosť, ale aj astigmatizmus.

Čo môžete urobiť pre to, aby sa vám zlepšil zrak?

Obmedzte pozeranie televízora a pozeranie na obrazovky smartfónov

Na začiatok vám odporúčame obmedziť pozeranie televízora, kontrolovanie smartfónov, ale aj trávenie času pri počítači, či tablete. Pozeranie na obrazovky moderných technologických zariadení negatívne vplýva na náš zrak a zlepšenie zraku tak bude v nedohľadne.

Vysoký očný tlak ako rizikový faktor

Ak chodievate k oftalmológovi a chceli by ste popracovať na zlepšení zraku, je dôležité apelovať na pravidelnú kontrolu očného tlaku. Vysoký očný tlak je rizikovým faktorom a ak nebude očný tlak stabilizovaný, pacientom hrozí poškodenie zrakového nervu, resp. vznik glaukómu. Jeho udržiavanie je dôležité pre správnu funkciu oka a zachovanie neporušeného videnia.

Ak pracujete ako šofér na kamióne, či poľovník, ktorý dennodenne pracuje s profesionálnymi puškohľadmi, potrebujete, aby váš zrak bol v 100% stave.

Cvičenie s očami

Častokrát si to ani neuvedomujeme, keď sledujeme televízor, či pozeráme na obrazovky smartfónov, ale zabúdame žmurkať. Ak chcete, aby sa vám zlepšil zrak, odporúčame vám viac žmurkať. Pracujúci v kancelárii za počítačmi by si mali každú hodinu spraviť pauzu od počítača aspoň na päť- desať minút.

Na zlepšenie zraku vám pomôžu aj rôzne cvičenia s očami. Vyskúšajte napríklad striedavé zaostrovanie na diaľku a do blízka. Skúste najskôr zaostriť na objekt, ktorý sa nachádza tesne pred vami. Následne skúste zaostriť na objekt, ktorý je vzdialenejší.

Skúsiť môžete aj cvičenie „ležatá osmička“. Skúste očami hýbať tak, ako by ste nimi kreslili ležatú osmičku.

Ak nenosievate okuliare a dlhodobo máte pocit, že váš zrak nie je stopercentný, choďte sa dať vyšetriť do optiky, kde vám môžu spraviť základné vyšetrenia. Ak ale budete potrebovať napríklad potvrdenie do autoškoly, musíte ísť k oftalmológovi. Čo sa týka vitamínov, odporúčame vám obohatiť svoj jedálniček o potraviny, ktoré obsahujú omega-3 mastné kyseliny, vitamíny A, E, C a zinok.



Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *