Podnikanie a zamestnanie

Ako sa vhodne obliecť nielen na pracovný pohovor

stres ako s aobliecť

Pri uchádzaní sa o pracovné miesto zohráva dôležitú úlohu prvý dojem. Vhodne zvolený odev môže byť jednou z výhod ako vyniknúť medzi inými kandidátmi. V opačnom prípade dokáže však vyvolať nežiadúci efekt.

Človek si vytvára predstavu v priebehu troch sekúnd kontaktu. Z toho, podľa štúdií, vzhľad tvorí až 48 percent celkového dojmu. Na prijímacom pracovnom pohovore preto záleží na každom detaile, ak chcete pôsobiť upravene, seriózne, sebavedomo a zodpovedne.

Pri výbere odevu na prijímací pohovor zohrávajú dôležitú úlohu základné znalosti o danej spoločnosti. Naštudovať si firemnú kultúru a smerovanie sa vám zíde pri rozhovore s personalistom, aj pri voľbe oblečenia. Zistite si o budúcom zamestnávateľovi a pracovnom mieste, o ktoré sa uchádzate, čo najviac. Požiadavkám podniku potom prispôsobíte farbu, štýl a mieru formálnosti, aby ste vystihli zaužívaný štýl


Vo zvolenom oblečení by ste sa mali predovšetkým cítiť pohodlne. Vedúci pohovoru vnímajú okrem iného aj neverbálne prejavy, ktoré ovplyvňujú celkový dojem. Dobrý výsledný efekt určite nezanechá odev, ktorý vám bude príliš veľký alebo malý. Práve naopak, nesprávna veľkosť vás bude rozptyľovať, čo vám na sebavedomí nepridá.

Oblečenie by ste si nemali vyberať na poslednú chvíľu. Najlepšie je, nechať si nápad uležať v hlave nejaký čas. Odporúčame vopred si  vyskladať kompletný outfit a následne si ho vyskúšať. Ak nájdete nedostatok, budete mať priestor s ním pracovať. Uvidíte, ako k sebe jednotlivé materiály a farby ladia, či vám jednotlivé kúsky sedia na postave alebo či niekde nechýba gombík. Budete sa cítiť lepšie, keď na nedokonalosti prídete skôr ako v deň pohovoru.

DRESS CODE PODĽA PRÍLEŽITOSTI

Okrem toho, že každý odev by mal pôsobiť slušne, mal by byť aj vhodný pre danú pracovnú pozíciu. Oblečenie by malo zapadať do firemnej kultúry. Formálnejším oblečením nikdy nič nepokazíte. Naopak, príliš ležérny štýl dokáže potencionálneho zamestnávateľa odradiť. Ak sa uchádzate o prácu vo veľkej firme, roztrhané rifle, tričká s obrázkami, mikiny a tenisky radšej nechajte v šatníku.


Ak zamestnávateľ určil dress code na pracovisku, mali by ste ho dodržať, aj keď do spoločnosti ešte nepatríte. Vhodné zvolené oblečenie zohráva dôležitú úlohu najmä pri mieste riadiaceho pracovníka.

SMART CASUAL

V módnom odvetví sa za posledné roky udomácnil tzv. športovo elegantný štýlIde o kombináciu formálnych kúskov s ležérnymi. Podobnou myšlienkou sa riadi aj smart casual dress code.

Podstatou je zachovať kontrast medzi odlišnými štýlmi. Pôsobíte elegantne, ale zároveň nejde o nič prehnané a naviac sa cítite pohodlne. Môžete si dovoliť byť kreatívny. Zvoliť žiarivé farby a ich vyznavšie kombinácie či vzory. Rovnako aj doplnky a celková vizáž môžu byť odvážnejšie. Všetko do seba však musí zapadať a stále pôsobiť kultivovane.

Tento štýl sa využíva najmä v kreatívnych oblastiach ako sú marketing, grafika, digitálne prostredie či žurnalistika. Jednoducho ho môžete zvoliť všade, kde nie je potrebné formálne oblečenie.

Ďalšie rady ako vyniknúť medzi inými kandidátmi sa dočítate na Pracuj.sk.


Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *