Good for you

Mala som niečo po dvadsaťpäťke a pracovala na marketingovej pozícii
v nadnárodnej americkej IT firme. Niečo také som vždy chcela, keď zrazu prišla nečakaná ponuka na inú, dobre ohodnotenú obchodnícku pozíciu a ja som mala pocit, že sa mi to celé sníva.
Vo firme som bola necelé dva roky a na podobných pozíciách boli moji skúsení kolegovia s niekoľkoročnou praxou. Nikdy predtým som nič podobné nerobila, mala som však veľké odhodlanie skúsiť to. Radila som sa s kamarátmi a stretla som sa so všelijakými odporúčaniami. Napríklad, aby som neopúšťala svoje teplé miestečko, kam sa v prípade
neúspechu nebudem môcť vrátiť. Iní mi hovorili, že som mladá, je to pre mňa priskoro a to „biznisové prostredie“ ma zomelie. Ďalší si ma nevedeli predstaviť v tomto prevažne mužskom svete. Ak ste totiž v IT, väčšinou sa očakáva, že ako žena nerobíte biznis. Ten je prenechaný mužom. Sú predsa dravší, silnejší a rozumejú technológiám. Očakáva sa, že vy budete robiť marketing, sedieť na recepcii, robiť logistiku či office manažment. To je také viac ženskejšie…
Ponuku som napriek „dobre mieneným radám“ prijala a zakrátko išla na stretnutie všetkých marketingových šéfov z nášho regiónu do Londýna. Boli tam kolegyne z Maďarska, Rakúska či Slovinska, ktoré pracovali na rovnakých pozíciách.
Teamleaderi z USA, Kanady, Nemecka. Ľudia z celého sveta. Väčšina už vedela, že ich tím zakrátko opustím a presuniem sa na pozíciu obchodníka. Bez výnimky mi všetci nadšene gratulovali, povzbudzovali ma, poklepávali po ramene, objímali a priali všetko dobré. Videla som, že mi to naozaj prajú. Veta „good for you“ mi znela v ušiach celý deň. Všetci vedeli, že každá výzva je „good for me“ a každý „succes story“ , alebo ak chcete príbeh o mojom budúcom úspechu, je inšpiráciou pre nich. Bola to pre mňa veľká injekcia pozitívnej energie.
Na pozíciu som nastúpila o niekoľko týždňov a zostala na nej celých 6 rokov.
Samozrejme, že to nebolo všetko len ľahké, plné úspechov. Prišli aj chyby, pády, neúspech, často sme, ako sa v obchodníckej hantírke hovorieva, „neurobili čísla“, no každý neúspech striedal aj nejaký úspech a pozitívne „čísla“. Bola to veľká škola života, ktorá znamenala najmä môj osobnostný posun. A toto mali, podľa mňa, na mysli všetci tí, ktorí hovorili: „Adriana, good for you!“
Za každým mojím zakopnutím bola šanca pre nich učiť sa na mojom omyle, za každým mojím úspechom bola šanca inšpirovať sa, ako to urobiť a uspieť. Verím, že aj portál dalito.sk bude plný týchto „good for you“ momentov.
Autorka: Adriana Kemka
1 reakcie na Good for you
-
Spätné upozornenie: Keď nám oči otvoria deti. A ešte cudzie - Dalito - They Made It!