Blogy

Haló: „Červenú sme tu už mali. Čo tak hnedú?“

„A poprosil by som médiá, ktoré robili kampaň proti štátnej karanténe, aby robili teraz kampaň za opätovné zavedenie štátnej karantény“. Takto reagoval súčasný slovenský premiér na informácie o nových prípadoch ochorenia na COVID-19.

Priniesli ich občania, ktorí sa vrátili zo zahraničia a nedodržali odporúčanú domácu karanténu. Podľa Igora Matoviča by mali novinári teraz presviedčať verejnosť o správnosti opätovného zavedenia štátnej karantény, pretože pomohla Slovensku.

Agitačné novinárske úderky sme tu už mali. V minulom storočí a v dobe železnej opony. Písali o hrdinských činoch vedúcich predstaviteľov socialistického štátu  a nevyhnutnosti stráženia socialistických hraníc, cez ktoré  mohol preniknúť nebezpečný nepriateľský živel.


Dnes sme v 21.storočí, železnú oponu sme odstránili pred 30 rokmi a vzdelaní novinári sa pri svojej práci opierajú aj o Medzinárodné zásady profesionálnej etiky v žurnalistike (Principles of Ethics in Journalism).

V nich sa hovorí aj o práve a zodpovednosti žurnalistov. Zásada číslo 8 hovorí, že novinár musí mať rešpekt k ľudským právam. Jedným zo  základných ľudských práv je aj sloboda pohybu a pobytu .

Pri štátnej karanténe došlo k ich evidentnému porušeniu. Upozornila na to aj ochrankyňa verejných práv.

Takže ak chcú novinári splniť želanie slovenského premiéra a kladne informovať o nevyhnutnosti zavedenia štátnej karantény,  porušia medzinárodné zásady žurnalistiky.

Pán premiér je však mediálne veľmi zdatný. O užitočnosti znovuzavedenia štátnej karantény môže presviedčať svojich fanúšikov neformálnymi statusmi a selfíčkami na sociálnej sieti , alebo na pravidelných dvojhodinových tlačovkách.

A má ešte jeden, zatiaľ nevyužitý mediálny tromf. Vládne noviny, spomínané aj v programovom vyhlásení vlády. Treba k nim ešte nájsť primeranú novinársku úderku a vhodný farebný dizajn. Červenú sme tu už mali. Čo tak hnedú?



Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *