Poradňa

Máte nápad? Otestujte ho!

Ak uvažujete o novom podnikateľskom zámere alebo iba jednoducho nosíte v hlave myšlienku vlastného biznisu, predtým než začnete, skúste svoj nápad otestovať. Odporúča to Juraj Kováč, s ktorým som sa stretla na podujatí Akčných žien : Biznis konferencii v Poprade.

Juraj Kováč, odborník na rozbiehanie biznisu, prednášal na tému : Ako si overiť životaschopnosť nápadu?

Odporúčania Juraja Kováča, zosumarizované do 6 bodov.


  1. Urobte prototyp svojho výrobku, vizualizujte svoju myšlienku na webe a ponúknite ju svojim potenciálnym zákazníkom cez web stránku alebo cez sociálne siete. Takto môžete priamo zistiť, či bude o váš produkt alebo službu záujem, prípadne svoj nápad môžete pozmeniť a prispôsobiť.
  2. Spoznajte svoju  cieľovú skupinu. Ak chcete ponúknuť produkt alebo službu, musíte vedieť, čo ponúkate a komu. Čím lepšie poznáte svojho potenciálneho zákazníka, tým lepšie a konkrétnejšie viete nasmerovať svoje budúce predajné a propagačné aktivity.
  3. Analyzujte trh a konkurenciu. Je výborné učiť sa od skúsenejších podnikateľov, ktorí sa rovnakej alebo podobnej problematike venujú dlhšie. Odpozorujte ich stratégie a metódy a pokúste sa ich ešte vylepšiť.
  4. Nelipnite prehnane na svojom pôvodnom nápade. Ak zistíte, že pôvodná myšlienka nebola taká dobrá, za akú ste ju pokladali, zahoďte ju a sústreďte sa na podnikateľský zámer, ktorý má najväčší potenciál. Je potrebné zachovať si nadhľad a  testovať podnikateľské plány s chladnou hlavou.
  5. Prepočítajte si reálne náklady vrátane vášho času, ktorý projektu venujete. Pred začiatkom podnikania použite biznis kalkulačku a vytvorte si biznis model. Je potrebné nastaviť projekt od začiatku tak, aby sa nedostal do červených čísiel.
  6. Ak máte pripravený produkt alebo službu spolu s biznis modelom, urobte ešte prieskum u zákazníkov a skúste produkt/službu vylepšiť vďaka ich tipom.

A potom už by vás nič nemalo brzdiť na ceste za úspechom. Držíme vám palce.

3 pravidlá, ktoré môžu rozhodnúť o napredovaní vášho podnikania



Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *