PR články

Návštevníkov Avionu víta nový bulvár

Dvojročný proces modernizácie nákupného centra Avion Shopping Park v Bratislave završuje premena vonkajších priestorov. Od decembra tohto roka budú môcť návštevníci vstúpiť do najväčšieho nákupného centra cez nový bulvár. Centrum totiž priestor od prevádzky McDonald’s až po frekventovanú križovatku na Galvaniho ulici zmenilo na bulvár s okrasnou zeleňou, lúkou aj novými chodníkmi.

„Chceme, aby nový bulvár spríjemnil najmä peším návštevníkom z okolia príchod do Avionu. Nevyužité priestranstvo s rozlohou 5-tisíc štvorcových metrov získalo po novom, napriek limitom ochranných pásiem, parkovú úpravu. Modernizáciou interiéru aj exteriéru v Avione chceme vyjsť v ústrety novým  spotrebiteľským trendom. Zákazníci sú náročnejší a vyžadujú nielen aktuálnu ponuku, príjemnú atmosféru, ľahkú dostupnosť, ale aj moderné priestory, kam sa budú radi vracať a stretávať,“ hovorí Vladimír Bereš, riaditeľ nákupného centra Avion v Bratislave, ktoré vlastní a spravuje developer INGKA Centres Slovensko.

„Súčasťou projektu bolo aj odstránenie bilbordových plôch od Galvaniho ulice. V našom pláne je postupne odstrániť všetky klasické bilbordové a bigbordové plochy umiestnené v zónach zelene. Do budúcnosti pripravujeme aj ďalšie projekty úpravy zelene v areáli Avionu a na priľahlých pozemkoch.  Veríme, že je to správny krok a prispejeme tak k zatraktívneniu tejto časti Ružinova, čo ocenia aj naši návštevníci,“ dodáva Vladimír Bereš.

Návrh revitalizácie vonkajšej časti pripravilo architektonické štúdio KubisArchitekti z Bratislavy. Realizácia projektu vrátane potrebných povolení trvala takmer dva roky.

„Naše riešenie sa snažilo rešpektovať prirodzené cesty pre chodcov a zároveň eliminovať problém s vyšliapanými cestičkami. Zámerom konceptu bolo vytvoriť vizuálnu bariéru od frekventovaných komunikácií,“ vysvetľuje Martin Malachovský z  KubisArchitekti a pokračuje: „Celkové riešenie limitujú ochranné pásma inžinierskych sietí, najmä vysoké napätie, pod ktorým sa nachádza časť revitalizovaného územia. Koncept sme preto založili na terénnych modeláciách, zeleni a spevnených plochách, ktoré navodzujú priestorovú dynamiku. Bohatá neformálna výsadba je nielen esteticky príťažlivá, ale spĺňa aj environmentálne parametre.“

Keďže limity ochranného pásma neumožňovali výsadbu vysokých stromov, architekti v návrhu použili kombináciu kvitnúcich trvalkových záhonov a lúčneho spoločenstva, ktoré je prospešné pre opeľovače v meste a zároveň zlepšuje mikroklímu v horúcich mesiacoch. Zeleň sa rozrastie naplno približne do jedného až dvoch rokov od výsadby. Súčasťou nového priestoru budú aj lavičky  z betónových blokov.

Za ostatné dva roky prešli modernizáciou aj vnútorné priestory bratislavského obchodného centra Avion. Tretina vynovených obchodných prevádzok z celkového počtu 220, nový supermarket Kaufland a radikálny refresh gastrozóny  na ploche 8-tisíc m2 mali za cieľ maximálne spríjemniť pobyt návštevníkom nielen obsahom, ale aj modernou formou.

————-

AVION Shopping Park v Bratislave je najväčšie nákupné centrum na Slovensku s prenajímateľnou plochou vyše 100-tisíc m2. Centrum vlastní investor, developer a správca – spoločnosť INGKA Centres.

INGKA Centres (predtým IKEA Centres) patrí do skupiny INGKA Group. Jej poslaním je stavať, rozvíjať a spravovať nákupné centrá pre čo najširší okruh zákazníkov v spolupráci so svojím kotevným nájomníkom – obchodnými domami IKEA. Spoločnosť INGKA Centres ponúka príležitosť na vznik spoločenských miest budúcnosti, záleží jej na posilňovaní vzťahu s nájomníkmi a na rozširovaní nových maloobchodných riešení v medzinárodnom meradle. INGKA Centres vlastní a spravuje celkovo 45 nákupných centier v 15 krajinách sveta – v Číne, Európe a Rusku. Centrá majú dokopy vyše 3,2 milióna štvorcových metrov prenajímateľnej plochy a približne 480 miliónov návštevníkov ročne. Viac na www.avion.sk.


Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *