Podnikanie a zamestnanie

Online reklama funguje. Má však svoje hranice a pravidlá

najúspešnejšie firmy

Online priestor je skvelým spôsobom ako sa zviditeľniť. Nie nadarmo je internet považovaný za najlepší spôsob umiestňovania reklamy. Osloviť čo najširšie publikum však má svoje hranice a pravidlá.

1. VYBERTE SI SPRÁVNY KANÁL

Sociálne médiá sú užitočné, no musíte prísť na ten správny spôsob ako ich efektívne využívať. Aby sa produkt, či služba nestratili v širokej ponuke, ešte pred začatím podnikania budete potrebovať dôkladné sondovanie. Napríklad, Facebook je prospešný, ak chcete zvýšiť povedomie o značke alebo generovať potenciálnych zákazníkov. Naopak, Twitter či LinkedIn pomáha rozširovať sieť profesionálov. V súčasnosti však podnikatelia najčastejšie siahajú po Instagrame, ktorý pomáha osloviť mladšie skupiny potencionálnych spotrebiteľov.

Zdieľanie obsahu na tých správnych platformách výrazne rozhoduje o úspechu či neúspechu. Pri voľbe by ste mali brať do úvahy povahu svojho pôsobenia. Je dôležité, aby ste si vytvorili účet na platforme, ktorú používa vaša cieľová skupina. V tomto smere nie je na škodu zainvestovať do prieskumu publika. Po zistení, čo chce a ako sa správa, bude pre vás jednoduchšie mu vyjsť v ústrety.


Nemali by ste však preceniť svoje schopnosti. Daná platforma a stratégie by mali predovšetkým zodpovedať vašim produktom. Vzhľadom na to môžeme povedať, že cieľ kampane rozhoduje o výbere správneho kanálu.

2. VYTVORTE SI SYSTÉM

Tvorba príspevkov prvoplánovo alebi pod časovým tlakom môže viesť k zníženej kvalite. Či ide o rekapitulovanie toho istého obsahu, nedostatok originality alebo zbytočné chyby. Všetky spomínané aspekty nie sú nápomocné pri budovaní priaznivej mienky a portfólia.

S nedostatočnou organizáciou by vám mohol pomôcť obsahové kalendáre. Tie vám okrem iného podporia plnenie cieľov, vytváranie vhodnej stratégie a sledovanie pokroku. Nemusí to však byť nič náročné. Stačí, ak použijete bežný kalendár pre jednotlivé kanály. Naplánujte si svoje príspevky v časovom predstihu, vďaka čomu budete mať priestor premýšľať, či sú naozaj pre vás efektívne.


Odporúčame si pripraviť aj hashtagy, odkazy, obrázky, videá a iný potrebný obsah. Pre každé sociálne médium platí, že má byť interaktívne. Kanál za účelom podnikania nie je výnimkou. Ak chcete dosiahnuť požadovaný účinok, mali by ste klásť otázky, pýtať si spätnú väzbu, ponúkať kvízy či súťaže, dávať odporúčania a podobne. Z toho vypláva, že by ste mali poznať preferencie svojho publika. Vzhľadom na to dávame do pozornosti dôležitosť výskumu publika.

3. NEPREŽEŇTE TO S AKTIVITOU

Vyskakovanie vášho príspevku zakaždým, keď si užívateľ otvorí svoje konto na sociálnych médiách urobí viac škody ako úžitku. Ak bude zákazník neustále čeliť nejakej ponuke, už mu nepríde tak atraktívna, ako keby sa s ňou stretol po prvý raz. To však neznamená, žeby ste sa mali vyhýbať zmienke o vašej značke.

Niektorí marketéri sa riadia pravidlom „jeden zo siedmich“. V praxi to znamená, že na každý jeden priamo propagačný príspevok by malo byť šesť ďalších založených na obsahu. V týchto ďalších postoch by ste mali zdieľať články, komentovať aktuálne dianie alebo klásť otázky. V každom smere by mala byť zachovaná rovnováha, aby obsah ako celok nepôsobil rušivo.

4. OŽIVTE SVOJ OBSAH

I keď sa hovorí – Nesúď knihu podľa obalu, aj napriek tomu nás vo väčšine prípadoch ako prvé upúta celkový výzor. Vizuálny obsah umožňuje vyjadriť viac, ako by to bolo možné len bežným príspevkom. Na vnímanie podstatne vplývajú emócie. Najmä videoobsah je ideálny na upútanie pozornosti.

Spolu 11 rád ako zviditeľniť svoj produkt na sociálnych médiách nájdete na Pracuj.sk.


Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *