Prečo záleží na mene firmy. 4 rady ako vybrať čo najlepší názov

Dalito.sk/ilustračné foto: Dalito.sk
DALITO -

Meno, ktoré si na začiatku činnosti zvolíte vám dokáže pomôcť k úspechu. Chytľavý názov podporený dobrým marketingom dokáže prilákať zákazníkov sám o sebe. Ak však jeho voľbu podceníte, neskôr na to môžete doplatiť.

SPRÁVNE MENO JE NAJELPŠIA REKLAMA

Obchodný názov musí spĺňať legislatívne zásady, ktoré upravuje Obchodný zákonník. Ten rozlišuje meno firmy podľa toho, či spadá pod činnosť fyzickej alebo právnickej osoby.

Fyzickými osobami sa chápu živnostníci a skupina regulovaných slobodných povolaní. Pri tvorbe obchodného mena využívajú svoje meno a priezvisko. Prípustnými sú aj dobrovoľný dodatok a špecifické požiadavky zákona konkrétneho povolania.

Názvy právnických osôb, čiže obchodných spoločností, sú naopak o niečo kreatívnejšie. Naviac obsahujú právnu formu spoločnosti (a.s., k.s., s.r.o., v.o.s.). Patria tu i občianske združenia a nadácie, ktorých názov je totožný s tým, pod ktorým boli založené.

Pred každým vážnym rozhodnutím by ste si mali jednotlivé kroky dôkladne premyslieť. Základom je jasná vízia, ktorú sa vám už podarilo zhmotniť v podnikateľskom pláne. Súčasťou toho sú i činnosť, doba existencie firmy, účel podnikania, pôsobenie za účelom budúceho predaja a iné.

ZÁSADY TVORBY

V tomto bode by ste mali budovať predstavu nie len o obchodnom mene, ale zároveň o jeho vizuále.

Vo všeobecnosti by mal byť obchodný názov:

  • pravdivý;
  • nezameniteľný s inou spoločnosťou;
  • úplný, bez vynechania zákonne predpísaného dodatku;
  • jednotný s tvarom evidovaným v obchodnom registri;
  • ľahko zapamätateľný a vysloviteľný,
  • neutrálny
  • originálny;
  • stručný;
  • nápaditý a kreatívny;
  • súvisiaci s hlavným predmetom činnosti a prezentáciou;
  • dostupný a právne ochraniteľný;
  • založený na príbehu príbehu a kontexte.

Postup ako na správny názov firmy nájdete na Pracuj.sk.