Podnikanie a zamestnanie

Pripravte sa na 6 dôležitých otázok počas pracovného pohovoru

pracovný pohovor

Náboroví špecialisti formulujú otázky tak, aby nechali vyniknúť potenciál kandidáta. Snažia sa tiež zistiť, či má záujemca reálny záujem o danú pozíciu. Potom záleží len na jednotlivcovi ako sa mu podarí predať samého seba. Na prijímacie stretnutie sa dá z väčšej časti teda vopred pripraviť.

Čo o nás viete?

Ide o pomerne častú otázku. Náborový špecialista zisťuje či máte seriózny záujem a ponúkané miesto. S rovnakým elánom by ste mali zistené informácie aj odprezentovať.

Údaje o spoločnosti môžete čerpať z rôznych zdrojov. Základom je hlavná webová stránka firmy. Na tej nájdete základné údaje o podnikaní, portfólio produktov alebo spoločenský význam. Nemusíte si pri tom pamätať presne čísla – v ktorom roku spoločnosť vstúpila na trh, počet zamestnancov alebo ročný obrat. Vedúcich pohovoru zaujme skôr váš vlastný názor.


Napríklad: „Ste inovatívna a rýchlo rozrastajúca sa spoločnosť. Za posledných 10 rokov od vzniku ste rozšírili svoje prevádzky do každého okresu. Vytvárate nové pracovné možnosti pre všetky vekové skupiny. Ponúkate svojim zamestnancom flexibilný pracovný čas. Zaujali ma vaše aktivity v rámci spoločenskej zodpovednosti…“

Ak chcete vzbudiť dobrý dojem, dohľadajte si všetky projekty a získané ocenenia. Touto cestou môžete spomenúť, že ste sa o firme dozvedeli prostredníctvom článku na internete, ktorý sa týkal ich úspechov.

Nezáleží na tom, odkiaľ vedomosti budete čerpať. Dôležitá je interpretácia. Môžete o svojmu potencionálnemu zamestnávateľovi vedieť málo. Avšak, ak zvolíte správne slová, zabodujete aj s pár vetami.


Môžu padnúť aj doplňujúce otázky. Tie sa týkajú obchodných partnerov, noviniek alebo revolučných stratégií. Ak je činnosť firmy rozsiahla, musíte počítať s tým, že vaša prezentácia by mala byť rovnaká.

Prečo sa uchádzate o túto pozíciu?

Výstavba otázok má chronologickú štruktúru. S predchádzajúcim bodom súvisí aj jasná predstava, čo daná pozícia predstavuje. Opäť máte možnosť všetkých zúčastnených presvedčiť, že o prácu máte reálny záujem.

Vhodné je na úvod vysvetliť osobnú motiváciu reakcie na inzerát. Ak práca súvisí s vyštudovaným odborom, spomeňte aj to, prečo ste sa pre konkrétne odvetvie rozhodli. Môžete do odpovedi začleniť i širšie znalosti o firme. Možno vás zaujali benefičné činnosti alebo zahraničná spolupráca. Sú to určite činnosti, na ktoré je potencionálny zamestnávateľ hrdý. Nesnažte sa vyzdvihnúť len svoje záujmy, ale zapojiť to toho aj identitu značky.

Postupne môžete začať odkrývať vaše silné stránky. Okrem toho nadviazať na predchádzajúce pracovné skúseností. Hovoriť o predošlom zamestnaní nie je tabu. Mali by ste si však dávať pozor, aby ste sa vyjadrovali slušne. Ak vám v inej práci chýbalo niečo, čím disponuje pozícia, o ktorú sa uchádzate, vyzdvihnite to.

Ďalšie otázky, na ktoré by ste sa mali pripraviť nájdete TU na www.pracuj.sk


Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *