Poradňa

Schudnite nadbytočné kilogramy pomocou praktických rád

Blížiace sa vianočné sviatky mnohým ľuďom naháňajú strach. Nakoľko práve vianočné sviatky sú sviatkami hojnosti a na výber máme množstvo chutných, ale hlavne nezdravých špecialít, niet divu, že máme pred týmito sviatkami rešpekt.

Ak vás trápia nadbytočné kilogramy, poradíme vám, ako schudnúť nadbytočné kilogramy.

Nahraďte klasickú bielu múku zdravšími

Viacerí výživoví poradcovia odporúčajú tým, ktorí chcú schudnúť, aby obmedzili príjem bieleho pečiva. Na začiatok je to dobrá rada, práve z múčnych výrobkov priberáme najviac kilogramov. Ak sa ale pečiva a koláčov neviete vzdať, skúste klasické pšeničné biele múky nahradiť zdravšími variantami múk. Odporúčajú kvalitnú ľanovú múku, ktorú môžete používať na pečenie chleba, pagáčov, či v malých množstvách zmiešanú aj s inými zdravými múkami. Môžete ju použiť aj na zahusťovanie prívarku, primiešať k šalátom alebo aj k vločkám na raňajky.

Okrem ľanovej múky vyskúšajte tapiokovú, kokosovú a zamerajte sa hlavne na celozrnnú špaldovú múku. Vaše črevá sa vám odvďačia.

Obmedzením pečiva a bielej múky sa vám podarí schudnúť nadbytočné kilogramy. Tak, ako vám urológ bude odporúčať pri zápale močových ciest pitie urologického čaju, tak vám aj dietológ a výživový poradca bude odporúčať konzumáciu zdravších múk.

Začnite športovať

Pohyb je pre chudnutie veľmi dôležitý a ak si chceme upraviť váhu, bez pohybu a športových aktivít sa nám to nepodarí. Ak nie ste športový talent, začnite behaním, nordic walkingom, obyčajnými turistikami v prírode, kedy nielenže naberiete kondičku, ale aj schudnete nadbytočné kilá. Keďže sa blíži chladné ročné obdobie, zabezpečte si permanentku do fitness centra, poprípade si kúpte posilňovacie lavice a spravte si kútik na cvičenie napríklad v obývačke.

Aj keď to zo začiatku pôjde ťažko, treba sa zaťať a nepovoliť. Cvičením dosiahnete vysnívanú váhu.

Jedávajte zdravo, menšie porcie a viackrát denne

Ak chcete schudnúť nadbytočné kilogramy, jedávajte menšie porcie, vyprážané jedlá nahraďte dusenými, robenými na pare a zvýšte príjem predovšetkým zeleniny a ovocia. Teraz na jeseň odporúčame zvýšiť konzumáciu orechov, tekvice (Hokkaido, i maslovú), jablká, kyslú kapustu. Ochránite sa pred vírusmi, ktorých je práve na jeseň najviac a môžu ohroziť aj vaše zdravie. Ak ráno pijete kávu, pite ju až po raňajkách. Menej to zaťaží váš žalúdok a nepodráždi ho.

Aby sa vám podarilo schudnúť, nahraďte klasické prílohy ako ryžu, či zemiaky, zeleninovými šalátmi, bulgurom, alebo quinoou. Odporúča sa jedávať menšie porcie, ideálne štyrikrát denne.

Ako začať správne športovať 



Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *