Takto sa robí marketing, tvrdí expert

Dalito.sk/zdroj: Ikar

Na zadnej strane obálky sa píše – Toto nie je kniha pre toho, kto sa bojí uspieť. A je to pravda. Ak si myslíte, že dobrý marketing je výsadou obrovských korporácií, ste na omyle.

Aj keď máte malú či stredne veľkú firmu, prípadne s podnikaním len začínate, potrebujete premyslený marketingový plán. Jeho tvorba sa často považuje za komplikovanú a časovo náročnú, no táto kniha vám otvorí oči – svoj marketingový plán vytvoríte rýchlo, ľahko a dokonca si vystačíte s jediným hárkom papiera formátu A4.

Kniha Takto sa robí marketing vám poradí, ako si vybrať cieľový trh, ako vytvoriť posolstvo a osloviť potenciálnych zákazníkov pomocou reklamných médií.
Allan Dib vám krok za krokom, interaktívne a prostredníctvom príkladov z praxe ukáže, ako si vytvoriť funkčný marketingový plán.
Ako zbierať kontakty, starať sa o ne a konvertovať ich do predaja.

Nezabúda ani na fázu PO – ako poskytovať prvotriedne skúsenosti, zvyšovať hodnoty životného cyklu zákazníka a organizovať, či stimulovať referencie, ktoré sú v podnikaní nesmierne dôležité.

Či sa v marketingu orientujete viac alebo menej, táto kniha vám predstaví najjednoduchší a najrýchlejší spôsob, ako sa odlíšiť od konkurencie a získať dobré výsledky aj pri nižšom rozpočte.

„Ak som videl ďalej ako ostatní,
bolo to preto, lebo som stál na pleciach obrov.“
ISAAC NEWTON

Allan Dib je niekoľkonásobný podnikateľ, rebelský marketér, odborník na technológie a predávaný autor. Rozbehol a vybudoval niekoľko podnikov v rôznych odvetviach vrátane IT, telekomunikácií a marketingu.
Jeden z jeho predchádzajúcich podnikov pôsobil v telekomunikačnom odvetví, kde čelil silnej konkurencii medzinárodných spoločností s hodnotou niekoľkých miliárd dolárov. Za štyri roky Allan túto firmu pretvoril zo startupu na spoločnosť, ktorú časopis Business Review Weekly (BRW) vymenoval za jednu z najrýchlejšie rastúcich spoločností v Austrálii, čím si vyslúžila miesto v populárnom rebríčku BRW Fast 100.

Allan rád pomáha podnikom nachádzať nové a inovatívne spôsoby, ako využiť technológie a marketing s cieľom dosiahnuť rýchly obchodný rast.
Ako vyhľadávaný podnikateľský kouč, konzultant a rečník sa často delí o svoje overené stratégie a špičkové taktiky s ľuďmi po celom svete.

Začítajte sa do inšpiratívnej knihy Takto sa robí marketing:

Bez kyslíka sa žije ťažko

Zig Ziglar raz povedal: „Peniaze nie sú všetko… Sú však rovnako dôležité ako kyslík.“
Presne tak, nič, skutočne NIČ nezabíja podnikanie rýchlejšie ako nedostatok „kyslíka“ (teda peňazí).
Prečo sa tak otvorene zameriavam len na peniaze? Mám niekoľko dobrých dôvodov.
Po prvé, neexistuje takmer žiaden podnikateľský problém, ktorý by sa nedal vyriešiť finančnou injekciou. A to je užitočné zistenie, pretože takmer každá firma, ktorú poznám, sa topí v problémoch. Peniaze dokážu vyriešiť väčšinu ťažkostí, pre ktoré nám je niekedy pri podnikaní do plaču.
Po druhé, ak zabezpečíte seba, máte šancu pomôcť ostatným. Ak tvrdíte, že ste nezačali podnikať kvôli peniazom, buď klamete, alebo sa venujete svojmu hobby, nie biznisu. Viem, že každý má prinášať hodnoty, snažiť sa zmeniť svet a tak ďalej, ale koľko z toho sa dá dosiahnuť s prázdnymi vreckami?
Koľkým ľuďom tak môžete pomôcť?
Keď nastúpite do lietadla, musíte si vypočuť všetky bezpečnostné opatrenia. Všimnite si, že letuška vždy povie niečo takéto:

V prípade náhleho poklesu tlaku v kabíne sa nad každým sedadlom objavia kyslíkové masky. Nasaďte si masku na nos a ústa a upevnite ju potiahnutím šnúrky. Ak cestujete s deťmi alebo osobami, ktoré potrebujú asistenciu, nasaďte masku najprv sebe a potom pomôžte ostatným.

Prečo treba nasadiť masku najprv sebe a až potom pomáhať ostatným? Pretože ak vás odpíše nedostatok kyslíka:

1. nepomôžete už nikomu, a čo je horšie
2. na vašu záchranu budeme musieť vynaložiť vzácne zdroje, inak budete o chvíľu mŕtvy.

Stačí poznať svoju úlohu

Anthony Greenbank v diele The Book of Survival1 napísal:

Na to, aby ste vyviazli zo zložitej situácie, nepotrebujete reflexy jazdca formuly jeden, Herkulove svaly ani Einsteinov mozog. Stačí jednoducho vedieť, čo máte robiť.

Štatistiky o tom, koľko percent firiem skrachuje počas prvých piatich rokov, sa rôznia. Niektoré odhady dosahujú až 90 %. V každom prípade, ešte som nikde nevidel, že by takáto štatistika uvádzala menej ako 50 %. Inými slovami, ak budeme extrémne optimistickí, šance, že vaša firma bude o päť rokov ešte fungovať, sú 50 : 50.
To horšie však ešte len príde. Štatistiky zahŕňajú iba firmy, ktoré prestanú podnikať úplne. Nezohľadňujú podniky, ktoré živoria a pomaly oberajú svojho majiteľa o posledné zvyšky života.
Už ste sa niekedy zamýšľali nad tým, prečo väčšina malých podnikov stagnuje a nedokáže sa vymaniť z priemeru?