Správy

Začať podnikať on-line sa stále oplatí 

Vstúpiť do on-line podnikania sa oplatí napriek konkurencii z Ázie a Ameriky. Ak podnikateľ bude dostatočne vzdelaný a bude mať dobré softvérové vybavenie, môže ísť do súťaže s kýmkoľvek. Uviedol to výkonný riaditeľ Asociácie e-shopov Európskej únie Peter Papan počas odbornej konferencie Ako budovať úspešný e-shop.

Na Slovensku je zaregistrovaných asi 11.000 elektronických obchodov a pokračuje tendencia ich ročného rastu vo výške 10 až 15 %.

„Množstvo tzv. kamenných obchodov si uvedomilo, že bez tohto systému predaja a ponuky tovarov nemôže existovať. Odhadujeme, že za asi 20 % až 30 % e-shopov na Slovensku sú aj české materské spoločnosti,“ pokračoval s tým, že Slováci majú záujem o niekoľkonásobne väčší a sofistikovanejší český trh.


V minulosti boli týmto elektronickým spôsobom na predaj najmä biela a čierna technika, v súčasnosti sú v popredí kozmetika, oblečenie, knihy a iný tovar.

V slovenských podmienkach je možno považovať e-shop s mesačnou tržbou 1000 eur až 2000 eur za malý.

„Odhadom 50 % z on-line obchodov sú tzv. mikro e-shopy. Ľudia si privyrábajú popri zamestnaní, aby si zvýšili príjem,“ konštatoval.

Zdôraznil, že ich treba vzdelávať v technológiách, aby sa dostali do kategórie malých a stredných podnikateľov.

E-shop je biznis, s ktorým sa dá začať relatívne jednoducho, uviedol častník podujatia, prodekan Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave Peter Filo.

Škola organizuje podujatia, počas ktorých študenti otestujú svoje produkty a námety na lokálnom trhu.


„Takéto produkty sa dajú prezentovať a ponúkať práve cez on-line obchod, pretože stačí mať pár fotografií a vzoriek, a kým neexistuje objednávka, netreba nič vyrábať,“ priblížil prodekan Filo.

Bebo White stál pri zrode webu



Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *