Do desať rokov budú našimi kolegami nekonfliktné coboty

ilustračné foto: ImageFlow / Shutterstock
DALITO -

Mnohí ich poznajú už dnes najmä pri komunikácii s bankou. Často ich počuť v telefónoch, či si s nimi dopisujete a ani neviete o tom, že si píšete s trpezlivým cobotom. Experimentálne sa tento typ robotov využíva aj mimo výrobných hál a vzhľadom na ich funkcionalitu je aktuálne výrazný rozmach inovácií na trhu s hlasovými robotmi signálom toho, že digitálne technológie majú potenciál stať sa dlhodobou súčasťou pracovných tímov. O tom, že to nie je utópia, svedčia aj prípady zahraničných firiem, ktoré začlenili kolaboratívnych robotov do pracovného procesu. 

Neviete si poradiť s problémom, alebo hľadáte lepšie riešenie. Prípadne sa len potrebujete vrátiť k témam, ktoré zazneli na firemnom školení pred týždňom, no spomenúť si na detaily je problém. Nie pre cobotov. 

Nadradený nie je nikto, všetko je fér

Kolaboratívne roboty sú vďačnými partnermi pre pracovníkov, ktorí vzhľadom na ich reálne dispozície a kapacity potrebujú rýchlu a efektívnu pomoc s pravidelnými pracovnými operáciami.

Štokholmské letisko Stockholm-Arlanda využíva cobotov na údržby runwayov, zatiaľ čo americká sieť predajní Walmart využíva kolaboratívnych robotov v logistike a pri skladovaní, keďže coboty sú schopné rýchlo triediť a ukladať tovar v priestoroch, ktoré sú ťažké dostupné pre bežných pracovníkov. Hoci sa v súvislosti s robotmi často spomína automatizácia, ukazuje sa, že coboty môžu nájsť svoje uplatnenie aj na pracoviskách, kde automatizácia nezohráva takúto úlohu. Práve naopak, môžu byť rovnocennými spolupracovníkmi aj v redakciách, hotelierstve alebo retaile. Špecifickým prípadom sú takzvané hlasové coboty.

Priateľský, bezkonfliktný, virtuálny kolega

Hlasové coboty založené na princípe inteligentnej inteligencie sú schopné viesť dlhodobú komunikáciu, na ktorúkoľvek tému, v dôsledku čoho dokážu reagovať odborne a profesionálne na akúkoľvek tému.

Ich reakcie sú navyše bezpríznakové, teda vždy reagujú rovnakým spôsobom, čím sa eliminuje riziku stretu dvoch protikladov alebo vystihnutia nesprávnej či stresujúcej doby. Inými slovami, hlasové roboty sú solídnymi komunikačnými partnermi, na ktorých sa môže spoľahnúť ktorýkoľvek zamestnanec. Vďaka ich informovanosti je možné promptne rýchlo zistiť podrobnosti na akúkoľvek tému.

Viac sa o téme dočítate v článku Budeme mať o desať rokov za kolegov cobotov? Je to viac možné, než si myslíte [praxuj.sk]