Dobré a desivé firemné maily. Ako ich nastaviť, aby vás v práci neustále nevyrušovali
- Nenápadná príčina modrých pondelkov
- Čísla rastú a s nimi aj pracovné povinnosti
- To dobré a desivé na firemných e-mailoch
Inboxy pracovných e-mailov nesú so sebou stigmu spomaľovačov produktivity. Komunikácia prostredníctvom nich je pritom súčasťou našej zamestnaneckej agendy. Je načase zabrániť tomu, aby sa z vášho firemného e-mailu stal postrach pracovného výkonu.
Pondelky bývajú najkritickejšie. Ráno prídete do práce, skontrolujete nové e-maily, tie z predchádzajúceho týždňa a počkáte, čo pribudne, až sa k nim vrátite po firemnom mítingu. Microsoft v nedávnom priskume zverejnil údaje, ktoré vykreslili túto realitu pracovného týždňa. Podľa štatistík strávime v priemere až dva dni v týždni odbavovaním správ, ich písaním a organizáciou mítingov či zoom callov. Lenže s e-mailmi to nie je také čiernobiele. Nie všetky majú totižto rovnakú prioritu. Manažment v mailboxe môže prospieť produktivite aj napriek tomu, že sú to práve e-maily, na ktorých stojí a padá všetká práca. Práve v tom spočíva metóda Inbox Zero.
Čísla rastú a s nimi aj pracovné povinnosti
Pracovná kultúra a procesy vo firmách sa od pandémie menia neustále. Nielen e-mily, ale takisto chaty a bleskové videoporady prispievajú k tomu, že firemný ekosystém je prispôsobený čoraz viac tomu, aby si zamestnávatelia dokázali poradiť aj s podmienkami hybridného modelu práce.
To sa nevyhnutne prejavuje aj na množstve e-mailov, ktoré v priemere prichádzajú do našich mailových schránok. Štúdia agentúry McKinsey & Company uvádza, že v rokoch 2022 – 2023 sme strávili približne 28% každého pracovného dňa vybavovaním e-mailovej komunikácie. Čo však štúdia nedodáva, je fakt, že túto komunikáciu si obvykle zaviňujeme vlastným pričinením.
Viac sa dočítate v článku Inbox Zero: Osvojte si taktiku, ktorá zabráni tomu, aby workflow ohrozovali e-maily na pracuj.sk .