Životný štýl

Neprenosný zážitok: Karavanom po Južnej Morave  

Južná Morava cestovanie karavanom

Nová turistická sezóna na južnej Morave ponúkne cestovanie spojené s poznávaním tradícií. Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava  (ďalej len Centrála) prináša výletné tipy naviazané na nehmotné kultúrne dedičstvo regiónu a hracie karty s tematikou tradičných ľudových zvykov. Tie vznikli v spolupráci s módnou návrhárkou a ilustrátorkou Zuzanou Osako. Ďalšie aktivity Centrály sa zameriavajú na výletníkov v obytných vozidlách aj milovníkov gastrozážitkov.

Rozvíjame našu minuloročnú kampaň „Nestůj, cestuj“ a chceme inšpirovať k poznávaniu južnej Moravy prostredníctvom tradícií. V našom kraji sa ich darí nielen udržiavať, ale sú inšpiráciou pre mnoho umelcov. Práve tvorba Zuzany Osako je toho skvelým príkladom. Na webe južnej Moravy mapujeme nemateriálne kultúrne dedičstvo regiónu a zároveň pozývame do miest, kde sú tradície spojené so zážitkom alebo udalosťou. Hracie karty Zuzany Osako sú ideálnym doplnením tejto témy a zároveň pomocníkom na výletoch po južnej Morave. Ku kúpe budú v regionálnych infocentrách a veríme, že pomôžu zábavnou formou spoznávať zvyky našich predkov, ale trebárs aj skrátiť čakanie na vlak alebo na jedlo v reštaurácii,“ komentovala riaditeľka CCRJM Martina Grůzová.

„Nápad kartovej hry o ľudových tradíciách je výsledkom mojej spolupráce s historičkou Věrou Colledani. Ľudová kultúra je pre náš región príznačná a táto hra je ideálnym prostriedkom, ako ju lepšie spoznať. Prevedie vás tradíciami ako je napríklad jazda kráľov, sypané ornamenty alebo veľkonočné obchôdzky. Vzorom pre dekor kariet bola stará modrotlačová forma z dielne v Strážnici. Vďaka nášmu spojeniu s tímom Centrály sa náš nápad stal skutočnosťou. Originály obrázkov z hracích kariet, ilustrácie k nehmotnému dedičstvu južnej Moravy aj originály návrhov pre olympijskú kolekciu na LOH v Tokiu budú vystavené až do konca apríla v Art Gallery Brno. Ich predajom chceme podporiť tornádom zasiahnuté Lužice a pomôcť aj ľuďom postihnutým vojnou na Ukrajine,“ povedala ilustrátorka Zuzana Osako.


Na prelom mája a júna pripravuje Centrála kampaň „Nestůj, cestuj obytňákem“, ktorá reaguje na zvyšujúci sa záujem o cestovanie v obytných vozidlách. Projekt je zameraný aj na podporu regionálnych výrobcov a producentov.

Cieľom je nalákať českých aj zahraničných turistov na južnú Moravu a predstaviť cestovanie v obytnom vozidle ako skvelú príležitosť spoznať náš región z iného uhla. Prostredníctvom kampane sa turisti dozvedia, kde nájdu najlepšie spoty na nocľah, kde ochutnajú regionálne špeciality alebo kam sa pozrieť v okolí,“ doplnila Grůzová. Centrála bude v tomto roku tiež akcentovať tému Alfonsa Muchu na južnej Morave a podujatia spojené s tohtoročným výročím Gregora Johana Mendela.

(Ak vás tento článok zaujal, redakcii Dalito.sk môžete darovať kávu)



Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *