Čo je dôležité pre každý dobre fungujúci sklad?

Dalito.sk/ilustračné foto: Roman Vyshnikov / Shutterstock.com
PR -

Pre každý veľkoobchod, väčší eshop alebo výrobnú firmu je nevyhnutné mať skladové priestory. Okrem toho, že musia byť dostatočne priestranné pre všetok tovar, musí v nich stále ostať dostatok priestoru na komfortný pohyb nielen zamestnancov, ale aj manipulačnej techniky.

Regály vyberajte podľa tovaru, ktorý sa bude v sklade nachádzať

Pre skladovanie tovaru však nestačí len čo najväčšia budova. Sklad musí byť dobre vybavený, aby mohol fungovať efektívne. Zrejme základným vybavením každého skladu sú regály. Nie však hocijaké.

Vhodnosť daného typu regálov závisí od toho aký tovar budete skladovať. Samozrejme, nemusíte si nechávať vyrábať regály na mieru ako presné tesnenia pre stroje vo výrobe. Ale rozhodne je potrebné sa zamyslieť nad tým, aké má bežne rozmery (a aj váhu) tovar, ktorý sa bude v sklade nachádzať a podľa toho vybrať vhodné regály, ktoré tovar nielen udržia, ale prispejú aj k jeho komfortnej manipulácii.

Sklad nie je len o regáloch a vysokozdvižných vozíkoch

Samozrejme, dôležitou súčasťou skladu sú okrem regálov a už spomínanej manipulačnej techniky aj iné vybavenia, napríklad spoľahlivé umývacie stroje, keďže čistotu treba udržiavať v každom sklade. K tomu pridajte sociálne zariadenia pre zamestnancov, prípadne menšiu kuchynku, či inú miestnosť, kde môžu zamestnanci tráviť prestávky.

Čo je však pri zariaďovaní skladu taktiež veľmi dôležité, je jeho usporiadanie. Aj keď sa môže zdať, že usporiadanie skladu je niečo, čo stačí riešiť až potom, keď je sklad hotový, nie je tomu tak. Na usporiadanie je potrebné myslieť už pri zariaďovaní skladu.

Logické usporiadanie je kľúčové

Vo všeobecnosti platí, že najčastejšie predávaný tovar by mal byť čo najbližšie k priestoru na naskladňovanie a vyskladňovanie. Obzvlášť pri menších skladoch sa to môže javiť ako detail, ale v skutočnosti to pridá na efektivite fungovania každého skladu. Ďalej za týmito „bestsellermi“ už môžete tovar triediť podľa typu, kategórie a určenia. Stále môžete brať do úvahy aj obrátkovosť tovaru, ale napríklad aj šaržu a pri produktoch, ktoré podliehajú skaze aj dátum exspirácie. A nezabudnite na extra priestor pre reklamovaný tovar.