Keď jednému operátorovi inteligencia chýba a druhý jej má až priveľa

Dalito.sk/ilustračné foto: Shutterstock.com- SFIO CRACHO

Neverím v anjelov, ale napriek tomu ich poznám. Niektorých dokonca aj osobne. Na daňovom úrade, v Sociálnej poisťovni, na pošte, či v zdravotnej poisťovni. Všade tam sú ľudia a úradníci, ktorí sa mi od marca 2020 snažia cez hranice pomôcť.

Najprv ma vláda domov nepustila, časom som si zvykla a vrátim sa až dôstojne po očkovaní. Odmietam testovacie obsesie. Trvám na tom, že sa domov vrátim až ako Európanka. Dôstojne.

Pre nevedomých. Nie, vôbec to nemám za hranicami ľahšie. Naopak, ako daňový poplatník Slovenska oveľa ťažšie a aj finančne náročnejšie. A bez mojich anjelov doma by som to asi nedokázala. Vždy sa mi snažia pomôcť. Každý z úradníkov hľadá spôsob, ako mi pomôcť. Nikto mi nehádže polená pod nohy a všetko sme zatiaľ vyriešili aj bez čítačky a slovensko.sk. . 

Možno platí, ako sa do hory volá, tak sa z nej ozýva a tak na jediného úradníka doma nemôžem napísať jedno krivé slovo.  Nemôžem im zatiaľ poďakovať osobne, ale aj na to po očkovaní príde.

O to viac som sklamaná z dvoch najbohatších mobilných operátorov na Slovensku. Akoby sme tých starostí nemali všetci dosť, akoby zarábali na nešťastí druhých. Akoby chytili druhý dych a vycítili možnosť zarobiť práve teraz. V najťažších časoch.

Orange

Už takmer rok v mieste sídla dalito.sk nevyužívam internet. Logické, som za hranicami. Vôbec mi nenapadlo, že práve počas pandémie mi skončí viazanosť zmluvy. Nevšimla som si žiadne upozornenie. Aj doklady ostali na Slovensku.

Keď mi volali s upozornením, že musím prísť osobne, inak budem mesačne platiť o 3 eurá viac, onemela som. Hranice boli vtedy zatvorené, aj doma zákaz vychádzania. Netrápia ma 3 eurá, ale princíp. Kým so štátom dokážem  všetko vyriešiť aj elektronicky bez čítačky a občianskeho, Orange predviedol najchladnejší prístup, aký som doteraz spoza hraníc pocítila. Firma mi nenechala žiadnu možnosť a ani nehľadala. Poplatok mi operátor vyrubil a hotovo.

Jednu z najbohatších firiem na Slovensku nezaujímalo nič. Novú zmluvu odmietla poslať zakódovaným mailom, poštou aj kuriérom. Aj moju ponuku, novú zmluvu zaslať aj s overeným podpisom u notára. Odmietli všetko, trvajú na podpise osobne. Alebo notárom overenú osobu v SR. Že som na to mala myslieť. Nezaujímalo ich ani to, prečo počas pandémie ťahajú klientov z bezpečia domu na ulicu.

Kým zdravotné poistenie, odvody, finančnú správu, poštu… všetko som v najhorších časoch vyriešila vďaka anjelom bez problémov, Orange ma v najťažších časoch od druhej svetovej vojny za hranicami trestá. Za to, že som, za to, že som ich klient roky?

Pýtala som sa aj tlačovom firmy. Prečo  Na toto je Orange naozaj odkázaný? Na koľkých izolovaných za hranicami takto zarába? Odpoveď neprišla. Škoda, v tomto prípade by možno umelá inteligencia klientovi pomohla viac, ako tá ľudská. Nevadí, nech si to Orange užije. Raz sa vrátim.  

Telekom

Vynútený život za hranicami  mnohým zvýšil poplatky potrebné pre základné prežitie. Za komunikáciu. Áno, viem smernica EÚ. Ak ste dlhšie za hranicami výnimka za „lacný“ rooming neplatí. Garantujem vám, že tie ceny za telefonovanie spoza hraníc by ste tí, na správnej strane hranice, nechceli platiť.

Ani vtedy, keď musíte operátorovi zavolať zo zahraničia. Prežila by som ešte aj to, ale keď vám tam Telekom spustí dlhú komunikáciu s robotom s umelou inteligenciou chatbota , ktorému trpezlivo odpovedáte na všetky otázky, aby vás vôbec prepojili na živú dušu, trvá to dlho a účet naskakuje. No a potom sa ozve živá operátorka, ktorá sa vás opäť pýta presne to isté dokola. A účet naskakuje.  A potom si tiež položíte otázku, koho tá inteligencia musí bolieť viac a na čo to je všetko dobré? Na naháňanie vyšších ziskov firme v najťažších časoch od druhej svetovej vojny?

Na rozdiel od Orange, hovorca Telekomu sa aspoň ospravedlnil.  

„Veľmi nás mrzí Vaša negatívna skúsenosť na zákazníckej linke, budeme radi ak nám poskytnete viac informácií, aby sme mohli daný hovor prešetriť a vyvodiť z neho dôsledky. Pre Slovak Telekom je pozitívna zákaznícka skúsenosť veľmi dôležitá. Našou snahou je vybaviť cez infolinku čo najvyšší počet telefonátov zákazníkov k ich plnej spokojnosti, a preto uvádzame aj inovácie, ako je napr. technológiu interaktívnej hlasovej odpovede s prvkami umelej inteligencie. Chceme však podotknúť, že linka zákazníckej podpory slúži na pomoc našim zákazníkom a nie je určená na generovanie výnosov, naopak pre našu spoločnosť predstavuje nákladovú položku,“ reagoval hovorca spoločnosti Pavel Ďurík.

Jednému operátorovi inteligencia evidentne chýba a druhý jej má až priveľa, ale zasa aspoň prejavil vôľu. Snáď sa raz zmenia na anjelov, ktorých aj na štátnych úradoch poznám a chránia ma aj cez hranice. Za hranicami v Bratislave naozaj žijú aj úradníci anjeli. No a potom ešte aj mobilní operátori.

(Ak vás tento článok zaujal, redakcii Dalito.sk môžete darovať kávu)