Obklopený idiotmi v zamestnaní. Čo s tým?

Dalito.sk/Foto: vydavateľstvo Motýľ, Pixabay.com

Ako dosiahnuť, aby vás šéf počúval? Uvažujte racionálne, argumentujte objektívne a pocity odložte nabok. Riešte veci čo najskôr, nenechajte ich „vyhniť“. Potlačte neistotu, stres, roztržitosť a buďte duchom prítomný. Vždy je lepšie menej slov, zrozumiteľné a konštruktívne inštrukcie… Je toho ešte oveľa viac, ale čo ak ste v práci obklopení idiotmi? A jedným z nich môže byť aj váš šéf?

Presne tomu sa venuje expert na komunikáciu a vzťahy Thomas Erikson. V slovenčine mu už vyšli tri knihy o idiotoch a psychopatoch a naposledy Obklopený idiotmi v zamestnaní. Perfektná kniha, ak chcete pochopiť, ako sa správať v práci, ako vyťažiť čo najviac, nenechať sa zaťažovať zbytočnosťami a ako vychádzať s kolegami a najmä šéfmi.

Ak sa vaše deti nesprávajú podľa očakávaní, ešte stále môžete zmeniť stratégiu pri ich výchove. Ak sa z vašej polovičky vykľuje tá nesprávna osoba, vzťah sa dá ukončiť.

Lenže pri neférovom či prehnane náročnom šéfovi nie je až také jednoduché zistiť, čo s tým. Zažili sme to už všetci. Akoby ste boli každý z inej planéty. A aj keď ste doteraz nemali až takú smolu na nadriadeného, určite máte za sebou aspoň zopár nepríjemných prekvapení. Možno vám pristála na pleciach veľká zodpovednosť, no bez skutočných právomocí. Prípadne máte s nadriadeným odlišné osobnosti aj odlišné pracovné postupy. Alebo svojho šéfa považujete za stratený prípad.

Dá sa to však riešiť. A Thomas Erikson ukazuje vo svojej knihe postup. Ak chcete mať knihu stále pri sebe, najmä na pracovisku, stiahnite si ju ako e-knihu, navyše s tretinovou zľavou na Rajknih.sk. Do minúty ju máte v čítačke, mobile, či tablete – stiahnite si ju TU.

Zameriava sa na rozdiely v komunikácii na pracovisku. Znovu sa opiera o známu farebnú typológiu ľudského správania, ibaže tentoraz z pohľadu nadriadených a podriadených. Do rovnice vzájomného pochopenia zároveň prináša aj iné prvky, ktoré ovplyvňujú spoločné fungovanie okrem farieb. Dozviete sa, ako spolu prestať bojovať, začať zbierať úspechy a porozumieť kolegom, šéfom aj zamestnancom.

Ako komunikovať so šéfom a dosiahnuť, aby vás vnímal, počúval a rešpektoval? Tak napríklad vždy sa držte témy. Šéfovia nemajú času nazvyš. Navyše im chýba to, čo sa volá trpezlivosť. Čo to znamená v praxi? Pri dlhých vysvetleniach, ktoré im nepripadajú zaujímavé, strácajú sústredenie rýchlejšie, než by ste stihli vysloviť „rýchlosť svetla“. Na to, aby vás bolo počuť, nepotrebujete megafón.

Šéf je zaneprázdnený, diár má natrieskaný. Všetko, čo zaberá čas, ktorý sa dá využiť aj inak, musí byť naozaj dôležité, aby preniklo cez blokádu. „Keď budete mať pocit, že ste správu či prezentáciu skrátili čo najviac, ako sa dalo, skráťte ju ešte trochu. Pokiaľ uvažujete o vysvetľovaní, prečo napríklad nevyšiel konkrétny projekt, ani s tým nezačínajte. Prejdite rovno k veci,“ radí Erikson v knihe Obklopený idiotmi v zamestnaní.

Ak vás zaujíma viac tipov, ako si nakloniť šéfa a dostať ho na svoju stranu, prečítajte si 7 tipov, ako dosiahnuť, aby vás šéf naozaj počúval.
Najnovšia Eriksonova kniha výborne popisuje, ako „prežiť“ na pracovisku, zladiť sa s kolegami, nakloniť si šéfa a pochopiť ho.

(Ak vás tento článok zaujal, redakcii Dalito.sk môžete darovať kávu)