Podnikáte v maloobchode? Aj toto má vplyv na vaše predaje

ilustračné foto: pixabay.com-Geralt
PR -

Podnikanie v maloobchode je široký pojem. Môžete predávať naozaj rôznorodý tovar, ale jedno budete mať s ostatnými takýmito obchodníkmi spoločné: snahu dosahovať čo najväčšie predaje. Veď o tom predsa takéto podnikanie je.

Tovar na predajni musí vyniknúť

Ako však podporiť predaj? Určite vám napadne investícia do efektívneho marketingu. Áno, bez dobrej reklamy to nepôjde, ale na to, s akým úspechom dokážete predávať svoj tovar, majú vplyv aj iné faktory.

Napríklad aj osvetlenie obchodu. Vedeli ste, že svetlo je jeden z najdôležitejších elementov podporujúcich predaj? Výrazne totižto ovplyvňuje to, ako zákazníci vnímajú vystavený tovar. Produkty vyzerajú oveľa lákavejšie ak sú správne nasvietené. Mimochodom, moderné a rozumne navrhnuté osvetlenie obchodných priestorov má aj ďalšiu výhodu: dokáže výrazne zredukovať náklady na energie.

Ak zákazník niečo potrebuje, nesmie dlho čakať

Dôležitým faktorom pri predaji je aj čas. Nielen cena, ale aj rýchlosť je totiž u zákazníkov často rozhodujúca. Ak by sme sa najskôr zamerali na priamy predaj na predajni, vo všeobecnosti platí, že čím rýchlejšie dokáže zákazník nakúpiť, tým lepšie.

Iste, nejedna dáma sa rada občas „stratí“ v obchode s oblečením, podobne ako páni v obchodoch s elektronikou, ale ak zákazník potrebuje poradiť, či pomôcť od vás ako predajcu, čakanie nemá rád nikto. Preto je potrebné vedieť na požiadavky zákazníkov reagovať rýchlo a v rámci možností uspokojivo. To isté platí aj pre situácie, keď si už zákazník vybral tovar a chce ho zaplatiť. Všetko musí ísť hladko a rýchlo.

Expresné doručenie až k zákazníkovi

Poďme teraz ešte k času doručenia pri predaji online. V dnešnej dobe je absolútne nevyhnutná schopnosť doručiť tovar, ktorý bol zákazníkom objednaný do určitej hodiny, hneď nasledujúci pracovný deň (ak ide o doručenie v rámci jednej krajiny).

Preto je pri výbere partnera pre prepravu tovaru dôležité, aby vedel (okrem výnimočných situácií), takéto doručenie garantovať. Inak vás „zomelie“ konkurencia, ktorá dokáže tovar doručiť rýchlejšie. A to aj ak bude mať o niečo vyššie ceny.

Alternatívou je poskytovať (aspoň v niektorých prípadoch) aj dovoz vlastnou prepravou. To môže byť rýchlejšie, ale treba počítať s tým, že vlastné vozidlá vyžadujú pravidelnú investíciu. Poistenie, palivo a samozrejme aj servisné úkony, napríklad repas filtra pevných častíc a mnoho iného. Je tak potrebné takýto krok dobre zvážiť.