Chyby na aute, ktoré skôr, či neskôr budete zrejme riešiť aj vy

ilustračné foto: alexfan32 / Shutterstock
PR -

Niet automobilu, ktorý by vydržal večne ako nový. Nech sa vám predajcovia alebo hlavne zarytý fanúšikovia tej, či onej značky snažia nahovoriť čokoľvek, v súčasnosti je kvalita jednotlivých značiek vyrovnanejšia ako kedy bola.

Aj keď veľa značiek spravilo veľký pokrok v kvalite, vek sa podpíše na každom aute

Je to dôsledok spájania značiek do veľkých koncernov, či iných spoluprác a aj to, že výrobné technológie má veľa značiek prakticky rovnakých, alebo aspoň veľmi podobných. Samozrejme, platí to ak hovoríme o modeloch rôznych značiek, ale v podobnej cenovej relácií. Nemôžete predsa očakávať rovnakú kvalitu od auta, ktorého cena ledva prevyšuje 10 000€ a nejakého, ktoré je minimálne 4krát drahšie.

Každopádne, na každom aute sa časom podpíše vek a postupne tak treba jednotlivé súčasti meniť. Niektoré opotrebenia vyriešite ľahšie, iné ťažšie. Tak napríklad opotrebované autopoťahy nie sú žiadna veda. V jazde nebránia a buď ich môžete zakryť, alebo si nechať sedačky prečalúniť.

Ak je ohrozená plynulá a bezpečná jazda, návšteve servisu sa nevyhnete

Oveľa viac nepríjemné sú poškodenia, ktoré ovplyvňujú alebo rovno bránia tomu, aby sa s autom dalo jazdiť. Obzvlášť ak sa takéto poruchy týkajú priamo motora. Ak sa intenzita vašich návštev v servise stupňuje a pomaly v ňom trávite viac času ako na cestách, mali by ste zvážiť dôkladný repas hlavy motora, prípadne aj motora celého. Čiastočné opravy, pri ktorých sa rieši vždy len aktuálny problém, totižto neodhalia závady, ktoré hrozia v blízkej dobe.

V prípade, že máte modernejšie auto, ktoré má dieselový motor, mali by ste dbať aj na stav DPF, čiže filtra pevných častíc. Opätovným nedodržiavaním, či úplným ignorovaním výziev riadiacej jednotky vášho automobilu na regeneráciu DPF sa filter kompletne zanesie. To má za následok zhoršenie výkonnosti vozidla a v horšom prípade aj poškodenie motora.

Ak teraz ľutujete, že ste sa o DPF nestarali, máte možnosť podstúpiť repas DPF. Veľa servisov to robí rôznymi pochybnými metódami, ktoré môžu narobiť viac škody, ako úžitku. Preto radšej vyhľadajte taký servis, kde vám DPF vyčistia tak, že ho napoja na certifikovaný prístroj, ktorý s ním vytvorí uzavretý okruh a to dokonca bez demontáže filtra. A aby ste mali istotu, že je DPF vyčistený, kvalita takéhoto čistenia sa robí kontrolou protitlakom.