Dva tipy na zmysluplné šetrenie pre začínajúcich podnikateľov

Dalito.sk/ilustračné foto: F.Schmidt / Shutterstock.com
PR -

Každý začínajúci podnikateľ, ktorý ešte nemá extra veľké tržby, musí vo veľkej miere riešiť ako svoje podnikanie rozbehnúť a viesť čo najúspornejšie. A samozrejme, šetriť je potrebné tak, aby to aj malo zmysel a nie tak, aby šetrenie narobilo viac škody ako úžitku.

Pri kúpe notebookov šetrite na cene, nie na výkone

Dobrým príkladom je nákup notebookov do firmy. Ak ich kupujete viacero, je možné, že nebude pre vás možné nakúpiť množstvo špičkových notebookov. Ušetriť môžete dvoma spôsobmi. Môžete obetovať výkonnosť notebookov a kúpiť lacnejšie, ale menej výkonné modely, ktoré môžu byť nedostatočné pre prácu, ktorá bude na nich vykonávaná.

Lepším spôsobom ako ušetriť je kúpa výhodných repasovaných notebookov. Za cenu, za ktorú by ste nakúpili slabé nové notebooky tak kúpite oveľa výkonnejšie repasované. A keď tieto repasované notebooky porovnáte s rovnako výkonnými novými, rýchlo zistíte, že nové s rovnakým výkonom by boli výrazne drahšie. Kúpa repasovaných notebookov tak je zmysluplným šetrením, keďže nič nestratíte. A mimochodom, pomôžete aj životnému prostrediu.

Nemíňajte zbytočne veľké financie na neefektívny marketing

Ušetriť môžete aj pri riešení marketingu. Nemyslíme teraz šetrenie typu, že vám v blízkej reklamnej agentúre potlačia termolisom na hrnčeky menej reklamných hrnčekov. Zameriame sa totižto na online marketing, konkrétne na optimalizáciu webu pre vyhľadávače (SEO).

Ešte pred samotným linkbuildingom (čo je najzákladnejšia súčasť optimalizácie) je dobré nechať si urobiť dôkladný SEO audit vášho webu. Ten odhalí prípadné nedostatky na vašom webe, ktoré môžu ovplyvniť úspešnosť vašich snáh o dosiahnutie popredných priečok vo výsledkoch vyhľadávaní.

Môže ísť o chyby ako nedostatok obsahu, zlá štruktúra, nevhodné kľúčové slová alebo nepriechodný zdrojový kód. Ak sa všetkých chýb zbavíte, optimalizácia bude oveľa efektívnejšia, čo znamená, že pre dosiahnutie želaných výsledkov nebude musieť do online marketingu „natlačiť“ neprimerane veľké množstvo financií.