Poradňa

Máte problém so spánkom? Ako sa dobre vyspať aj po nočnej

Ak pracujete na smeny, medzi ktoré patria aj nepopulárne nočné, určite ste veľakrát mali problém dobre sa po nočnej vyspať. Pokiaľ bývate v bytovom dome, rušivých elementov je viac než dosť.

Čím viac susedov, tým viac kreativity v robení hluku

Cez týždeň býva situácia ešte znesiteľná, keďže väčšina susedov ide ráno do práce vtedy, keď vy z práce prichádzate a potom je v bytovke kľud. Horšie je ak prídete z nočnej smeny v sobotu alebo v nedeľu ráno.

Dokedy totižto prídete domov a vymeníte pracovné oblečenie za pyžamo, vaši susedia sa začnú pomaly prebúdzať a robiť rôzne viac, či menej hlučné činnosti. Deti, ktoré pobehujú už od rána a budia nielen svojich rodičov, ale aj vás, gazdinka, ktorá od skorého rána pripravuje obed a „klepe“ rezne, sused, o ktorom ste presvedčený, že má steny ako ementál lebo stále niečo vŕta alebo rozvedená suseda, ktorá sa udržuje vo forme, aby si našla nového partnera a cvičenie doma počas zavretých fitness centier sa jej tak zapáčilo, že už cvičí výhradne nad vašou hlavou. A to je len niekoľko príkladov.

Nechajte ich, nech si dupocú a búchajú

Proti hlučným susedom vykonávajúcim vyššie uvedené a mnohé iné činnosti zásadne vtedy, keď sa snažíte dospať nočnú, pomôže dobrá akustická izolácia vášho bytu. Ak ste si teraz predstavili nejaké hrubé materiály, ktorými obložíte byt a zmenšia tak váš priestor, nemusíte sa báť.


Moderné zvukové izolácie sú veľmi efektívne aj pri malých hrúbkach. Môžete si tak izolovať nielen steny a strop, aby vás nerušili vaši susedia, ale aby ste boli aj vy ohľaduplný, na podlahu môžete použiť izoláciu, ktorá utlmí hluk z vášho kráčania po byte.

Nezabudnite na slnko

Pri snahe o akustické odizolovanie svojho bytu však netreba zabúdať aj na ďalší element, ktorý nás vie zobudiť skôr, akoby sme chceli. A to obzvlášť v letnom období. Je to slnko.


Slnko v tomto ročnom období vychádza už pred piatou hodinou rannou, čiže oveľa skôr ako sa po nočnej uložíte do postele. A keďže náš organizmus je navyknutý spávať, keď je tma, môže byť preň oveľa ťažšie „uspať sa“ pri svetle.

Preto je dôležité mať kvalitné tienenie, či už v podobe žalúzií alebo roliet, ktoré zabráni tomu, aby vás slnečné lúče zobudili skôr ako budete dostatočne oddýchnutý.


Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *