Stĺpčeky

Novinári sú v čítaní s porozumením brilantní, aj pozvánok

Dostala som špeciálnu pozvánku.  Vďaka nej som zistila, aká som vlastne „špeciálna“.

Je pravdou, že text bol napísaný slušne, ale až tak slušne, že tomu človek ani sám nemohol uveriť. Sebaklam je totiž naozaj veľmi nebezpečný a ak niekde posúva, tak len do pekla.

Špeciálnu pozvánku pre mňa z toho dôvodu, že prišla od ľudí, s ktorými som okrem jedného môjho lajku na sociálnej sieti nikdy dovtedy mediálne nespolupracovala, vlastne som o nich nikdy dovtedy nepočula.


„Dovoľte nám, Vás ako špeciálneho hosťa srdečne pozvať na Galavečer, ktorý je vyvrcholením …“

Nemohla som sa zúčastniť, slušne som sa teda ako špeciálny hosť ospravedlnila a poslala im možnosť spropagovať ich špeciálny večer na Dalito.sk spolu s cenníkom. A čakala som…

Ako pôvodne „špeciálny hosť“ som sa už reakcie nedočkala. Už nemali v sebe ani toľko slušnosti, aby odpovedali, že ďakujú za ponuku, ktorú nevyužijú.

Myslím si, že so „špeciálnym hosťom“ sa takto nekomunikuje. Je pre mňa smutné, že niekto len preto, aby ušetril na PR pošle pozvánku do súkromnej redakcie a myslí si, že keď jej CEO nazvú špeciálnym hosťom, tak príde a akciu spropaguje. Keď však slušne použijete princíp trhového mechanizmu, už im špeciálny hosť nestojí ani za slušnú reakciu. (reagovali dávno po akcii keď zistili, že mám k ich komunikácii zásadné výhrady)

Občas by sme pri tých pozvánkach mohli šetriť slovami.  Zvlášť,  ak sa hostiteľ pýšil tým, že vzdeláva ďalších.

Sú ľudia, ktorí o novinároch hovoria, že sú „chlebíčkari“. Na tlačovú konferenciu, či inú akciu neprídu preto, aby o téme napísali, ale aby si zobrali prezentačné predmety a vyjedli čo sa dá. Áno, sú aj takí, ale keby ste ich videli, nesúdili by ste ich rovnako ako ja. To však neznamená, že sme takí všetci. Aj novinári pochádzajú z rôznych spoločenských vrstiev a úrovne rozvoja osobnosti a na drvivú väčšinu neplatia ani švédske stoly ani darčekové tašky.


Mám jeden návrh. Čo keby firmy rozlišovali pozvánky do redakcií bez zbytočných motúzov pod nos   a radšej priamo napísali, či danú „špeciálnu osobu“ pozývajú skutočne ako „svojho špeciálneho hosťa“  alebo za účelom uverejnenia článku alebo reportáže.

Určite by sme sa vyhli trápnym prekvapeným výrazom, keď prídete na akciu s tým, že nič nenapíšete, veď ste tam ako špeciálny hosť.  Ak totiž firmy takéto pozvánky zasielajú do súkromných redakcií tak si musia uvedomiť, že  aj súkromné redakcie vznikli zo zákona, rovnako ako hostiteľ, za účelom zisku. To znamená, že aj oni platia šeky a vyplácajú ľudí.

Takže prosím, nepodceňujte novinárov, v čítaní s porozumením sú brilantní, aj pozvánok.

Môže vás zaujať: 

Pil vodku, chodil s anténou ako rozviedčík, aby expandoval


Komentáre (0)

Vaša reakcia

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *