Nekultúrna spoločnosť s nekultúrnou vládou si deti za á 200 eur zaslúži
Ako novinárka by som po roku aj pár mesiacoch jej šéfovania mala meno ministerky kultúry SR za OĽaNO povedať aj o tretej ráno. Ale nepoviem, lebo jednoducho neviem. Moment…. už ho vidím! Internet píše, že Natália Malinová, či Milanová? Mám sa za nevedomosť hanbiť ja alebo ona?
Pozrela som si video NEVIDITEĽNÍ . Zúfalých pracovníkov v kultúre aj s mladým plačúcim produkčným z agentúry, ktorá pre neschopnosť vlády počas pandémie už zanikla. Evidentne otca mladej rodiny, ktorú nevie vďaka nezáujmu vlády nádeje uživiť. Je mi jasné, že je len kvapkou v mori príbehov zničených životov pre neakceptovateľné diletantstvo politikov.
Pozerala som sa do očí nešťastných ľudí, ktorých počas pandémie ale najviac ponížili práve neschopní a primitívni ľudia, ktorí v živote nedokázali a asi ani nikdy nič nedokážu. Takí, ktorí sa im smiali a posielali ich do tovární či za pokladne. Frustrovaní ľudia vlastným životom, ktorí aj v časoch hojnosti evidentne len natŕčali ruku k štátu.
Pandémia ukázala pravú tvár slovenskej spoločnosti. Aké má (ne)hodnoty, ako jej kultúra vlastne nechýba, aká je lacná a ako jej málo stačí. Z väčšiny vytiahla najprimitívnejší populizmus, ktorý pourážal všetkých, ktorí sa až do pandémie vedeli vždy o seba zodpovedne postarať a v tomto duchu vychovávali aj svoje deti. Podľa primitívov sa počas pandémie previnili tým, že chceli len robiť svoju prácu, ktorú milovali, v ktorej sa vzdelávali a vďaka ktorej zarábali aj na platy v štátnej správe, ktorá im mala v najťažších časoch slúžiť. Aj na dôchodky či podporu práve tých, ktorí vzdelaných či kreatívnych posielajú “za lopaty”. (Význam slova kreatívny: tvorivosť (z lat. creo = tvorím), zvláštny súbor schopností, ktorý umožňuje umeleckú, vedeckú alebo inú tvorivú činnosť. Prejavuje sa ako vynaliezavosť, vznik niečoho nového, originálneho diela či myšlienky)
A oni za tie pokladne nakoniec aj išli, museli. Lebo na rozdiel od “asociálnych primitívov”, oni takú prácu môžu robiť kedykoľvek. Ale tú ich, už frustrovaných nikdy. Je mi nesmierne zamestnancov kultúry ľúto. Aj to, ako v celej nahote pandémia ukázala, aká je naša spoločnosť nekultúrna . Koľko zlých, závistlivých a obmedzených ľudí tvorí jej väčšinu, ktorej vlastne kultúra vôbec nechýba. Vďakabohu aj za tú príčetnú a kultúrnu menšinu.
Nesmierne mi je ľúto zamestnancov v kultúre, ktorí si traumu poníženia zo sociálnych sietí aj vládnej koalície ponesú ďalším životom. Chcem, aby vedeli, že nie všetci na nich zabudli a nie všetci súhlasíme s tým, že patria za lopaty.
Buďme féroví. Nie je to ok, ak pre vládu stoja vzdelaní vo fabrikách.
Čakám, kedy ústredie práce zverejní štatistiku, koľko kreatívnych a vzdelaných ľudí sa pre vládne (ne)opatrenia preháňa s vysokozdvižnými vozíkmi po továrňach, stojí v obchodoch za pultom, či roznáša jedlo po krajine. Nevzdelaní a jednoduchí budú tejto štatistike tlieskať ako v časoch socializmu. Niečo mi však hovorí, že ju nikdy nezverejnia, lebo to je hanba a vizitka najmä vlády nádeje, ktorá miesto toho, aby kultúrnym ľuďom, bez ktorých spoločnosť jednoducho nemôže napredovať, pomohla, radšej ústami ministra financií Matoviča odkáže, aby sa množili. Že za každé novonarodené dieťa dá za kus á 200 eur mesačne. Inak, uvedomuje si koalícia, že nemyslí na to, ako chce “každý ku za á 200” po dovŕšení dospelosti a prípadne vyštudovaní, udržať na Slovensku, aby opäť neutieklo za hranice? Lebo nie, slovenské deti neutekajú za hranica za lepším, ale pred nekultúrnou väčšinou na Slovensku, vrátane politikov.
Takže, ako sa vlastne volá tá ministerka (ne)kultúry v SR za OĽaNO? Moment…. už vidím! Internet píše, že Natália Malinová, či Milanová?
(Ak vás tento článok zaujal, redakcii Dalito.sk môžete darovať kávu)